17.1.12

Saptamana 53




Alte doua resedinte care trebuie sa fi fost extrem de familiare lui Missy a Romaniei in Ducatul de Saxa-Coburg-Gotha sunt Palatele Edinburgh si Ehrenburg, ambele situate in centrul orasului Coburg, de-o parte si de alta a Pietei Palatului sau Schloßplatz.


Palais Edinburgh, Coburg


Palais Edinburgh se afla chiar langa cladirea Teatrului din Coburg si a fost prima resedinta a Familiei Edinburgh in Germania, in perioada in care Ducele si Ducesa au petrecut-o ca succesori ai lui Ernest al II-lea de Saxa-Coburg-Gotha. In afara de Teatru, Palais Edinburgh este incadrat de Parcul orasului, care are dimensiuni considerabile.
Aproape diametral opus, incadrat pe o parte de Parc, iar pe cealalta de oras, se afla mult mai impunatorul Palat Ehrenburg, cu arhitectura sa gotica, oarecum greoaie. Dupa cum se arata si in volum, minunata fotografie pe care Diana Mandache a folosit-o drept coperta a volumului Dearest Missy a fost facuta in Coburg, la acest palat.


Palatul Ehrenburg, Coburg


Mai multe evenimente fericite de familie au avut loc la Ehrenburg, printre care casatoria Victoriei Melita cu Marele Duce de Hessa-Darmstadt sau a Alexandrei (cea de-a doua sora a Mariei) cu principele de Hohenlohe-Langenburg. Exista o superba poza cu invitatii de la aceasta a doua nunta in volumul Marie of Romania a Dianei Mandache. Chiar si actualul Print Mostenitor de Saxa-Coburg-Gotha, Hubertus, si-a organizat receptia de nunta la Ehrenburg, in 2009, loc in care s-a facut si fotografia oficiala de nunta.



Schloßplatz, Coburg





Paste cu sos de usturoi si anchois



Aceasta este ultima reteta din capitolul dedicat ASR principesa Elena a Romaniei. Este o reteta de o dificultate redusa. Poate pentru ca nu sunt cel mai mare amator de anchois, desi im plac pastele foarte mult, trebuie sa recunosc ca acest fel nu a fost preferatul meu.
Am fiert un pachet de spaghetti, conform instructiunilor de pe pachet, cam 4 minute, astfel incat sa fie al dente.
Am incins putin ulei de masline intr-o tigaie, in care am prajit 12 catei de usturoi, taiati in felii subtiri, pana cand au devenit aurii si crocanti, aproape ca niste chipsuri. Am scos usturoiul din tigaie si l-am lasat deoparte pe un prosop de hartie, pentru ca excesul de ulei sa fie absorbit.
In aceeasi tigaie, in uleiul cald, aromatizat cu usturoi, am adaugat anchois si am lasat sa se caleasca putin, dupa care am adaugat niste ardei iute, taiat rondele, si coaja rasa de la o lamaie. Am amestecat bine, astfel incat aromele sa se patrunda, iar apoi am adaugat niste zeama de la o lamaie galbena.






Am asezat pastele intr-un vas oval, de sticla, am adaugat peste ele sosul de anchois si am amestecat. Am ornat cu “chipsurile” de usturoi si branza parmesan.





Reteta detaliata se afla in “Cartea regala de bucate”, Ed. Curtea Veche, Bucuresti 2010, pag. 40.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu