28.5.12

Jubileul de Diamant








Mai sunt 4 zile pana la evenimentele legate de Jubileul de Diamant al MS regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii de la Londra. Acest Jubileu va fi o sarbatoare imensa, care va cuprinde intreaga capitala britanica pe perioada a 4 zile. Din 1897 nu s-a mai sarbatorit un astfel de eveniment in Marea Britanie. Atunci regina Victoria, Imparateasa Indiei, sarbatorea sase decenii pe tron.
In 2 iunie (aniversarea incoronarii Reginei, care a avut loc in anul 1953), Majestatea Sa va participa la cursele de cai de la Epsom, alaturi de ASR Ducele de Edinburgh. Caii sunt o mare pasiune a Suveranei, cursele de cai fiind nelipsite din agenda regala, astfel ca acest eveniment este foarte potrivit pentru a da startul celebratiilor.
Duminica, in 3 iunie, va avea loc o mare procesiune pe fluviul Tamisa, la care vor participa sute de barci. Regina se va afla pe barca regala, alaturi de alti membri ai Familiei Regale, inclusiv ALR Ducele si Ducesa de Cambridge. In aceeasi zi vor avea loc petreceri stradale, in cadrul carora populatia este incurajata sa imparta masa cu vecinii, o sansa pentru ca intreaga comunitate sa petreaca timp impreuna si sa sarbatoreasca acest eveniment istoric, special.




Regina Elisabeta a II-a & stra-strabunica sa,
regina Victoria




Ziua urmatoare, in 4 iunie, BBC va organiza un concert extraordinar in fata Palatului Buckingham, concert la care vor lua parte nume consecrate ale muzicii britanice, de la Sir Paul McCartney si pana la Kylie Minogue. Peste un milion de oameni au participat la tombola care a desemnat cei 10 mii de participant la acest concert.
5 iunie marcheza finalul celebratiilor jubiliare. Ziua incepe cu un serviciu religios la Catedrala Sf. Paul, urmat de un pranz la Westminster si se termina cu o spectaculoasa defilare, in cadrul careia Regina si Ducele de Edinburgh vor calatori spre Palatul Buckingham in minunata caleasca de aur, trasa de 6 cai albi. Va fi, cu siguranta, momentul de apogeu al Jubileului. Odata ajunsi inapoi la Palat, intreaga Familie Regala va iesi la balcon pentru a saluta multimea si a admira avioanele care vor survola centrul Londrei.











Hungarian Pork Fillet





Daca saptamana trecuta prezentam o reteta “romaneasca”, azi am considerat de cuviinta sa prezint una ungureasca. Am fost incantat de aceasta reteta, mai ales ca sunt un mare amator de boia sau paprika, care este unul din condimentele mele favorite.
Am inceput prin a prepara un sos unguresc, lesco. Am calit doua cepe rosii pana cand au devenit aurii. Le-am luat de pe foc si am adaugat 3 lingurite de boia dulce si un pic mai mult de o lingurita de boia iute, amestecand bine (trebuie avut grija ca boiaua sa nu se arda deoarece devine foarte amara). Am adaugat rosii taiate cuburi (decojite) peste ceapa si boia, am condimentat cu sare si am intors tigaia la foc mic, cam jumatate de ora. La final, am adaugat ardei gras – rosu, verde si galben – taiat in cubulete si am lasat totul la foc potrivit, fara capac, pana cand ardeii s-au patruns.
Am taiat carnea de porc in felii subtiri, pe care le-am batut cu ciocanul de lemn, dupa care le-am sarat si le-am pregatit la gratar.
Cartofii i-am fiert in coaja, dupa care i-am curatat, i-am taiat in felii rotunde si i-am prajit in ulei, pana au devenit rumeni si crocanti.
Am servit gratarele de porc, alaturi de cartofi si sos lesco, morcovi si fasole verde.









Reteta detaliata se afla in cartea “A Taste of Mey”, publicata de The Queen Elizabeth Castle of Mey Trust, 2011, pag. 63 & 130.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu