7.2.12

Saptamana 56



  

God Save the Queen !


MS regina Elisabeta a II-a & Printul Consort
portret oficial cu ocazia Jubileului de Diamant
2012





Chiar daca Jubileul de Diamant al reginei Elisabeta a II-a va fi sarbatorit in luna iunie a acestui an, cea de-a 60-a aniversare a succesiunii sale la tronul Regatului Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord a avut loc ieri, 6 februarie. La 6 februarie 1952, regele George al VI-lea, ultimul Imparat al Indiei, trecea in nefiinta la resedinta regala din comitatul Norfolk, Sandrigham House.



The King is Dead! God Save the Queen!




Principesa Elisabeta, asa cum fusese cunoscuta inainte de 6 februarie 1952, si principele Philip se aflau in Kenya, intr-un tur regal, pe care il faceau in numele Regelui, tur care urma sa-i duca din Africa pana in Australia si Noua Zeelanda, cand au aflat de decesul lui George al VI-lea. La doar 25 de ani, dupa doar 5 ani de casnicie linistita, principesa Elizabeth Alexandra Mary devenea Regina, nu doar a Regatului Unit, ci si a altor 16 state membre ale Commonwealth-ului, printre care cele mai cunoscute sunt Canada, Australia si Noua Zeelanda. A plecat principesa si s-a intoars la Londra regina, fiind intampinata la aeroport de intaiul sau prim ministru, Winston Churchill. David Cameron este cel de-al 13-lea premier al domniei reginei Elisabeta a II-a.





Principesa Elisabeta se intoarce la Londra ca Regina si este intampinata
de Winston Churchill pe Aeroportul Heathrow
februarie, 1952





Din 6 februarie 1952, Elisabeta a II-a si-a trait viata in vazul lumii intregi cu o integritate si o constanta care inspira. Nu cred sa existe multa lume care sa fi facut aceeasi slujba, fara repros, timp de 60 de ani. Din 1066, de la cucerirea Angliei de catre normanzi, doar doua persoane au ajuns sa isi sarbatoreasca Jubileul de Diamant – regina Victoria, care a domnit 63 de ani, 7 luni si 2 zile, si regina Elisabeta a II-a. Actuala suverana si-a sarbatorit Jubileul de Argint in 1972, iar in 2002 a fost sarbatorit Jubileul de Aur.
In fiecare an de 6 februarie, regina Elisabeta a II-a petrece ziua in privat la Sandrigham. Este un moment de reflectie pentru ea, care a avut o relatie atat de apropiata cu tatal sau. Acesta este si motivul pentru care Sandrigham este locul cel mai potrivit. Nu in ultimul rand, acesta este si motivul pentru care luna iunie este aleasa pentru sarbatorirea Jubileului, in loc de februarie (dincolo de ratiunile ce tin de meteorologie). Incoronarea Reginei a avut loc la 2 iunie 1953, la Westminster Abbey – cea de-a 60-a aniversare a acestui deosebit eveniment va avea deci loc anul viitor.
Jubileul Reginei va fi un eveniment cu adevarat istoric. Principalele evenimente vor avea loc la inceputul lunii iunie si vor include, printre altele, o procesiune pe Tamisa, un concert la Palatul Buckingham si un serviciu religios la Catedrala Sf. Paul.




 


Salata cu paine de porumb si ardei iute


 



Iata si ultima reteta a principesei Irina – o minunata salata inspirata de bucataria continentului American. Aceasta reteta imi aduce aminte de perioada petrecuta in Carolina de Sud, unde Seven layer salad si corn bread erau des intalnite in meniu. Salata Principesei este oarecum diferita de reteta populara in sudul Statelor Unite, insa painea de porumb este exact cum mi-o aduc aminte. Era nelipsita in zilele in care ma luptatm cu cate o raceala incapatanata si o serveam de fiecare data alaturi de o supa calda de legume.








Am inceput prin a pregati painea de porumb: am amestecat faina alba cu malai, zahar, sare, praf de copt si ulei de floarea soarelui. Dupa ce am obtinut un amestec consistent, am adaugat un ou si lapte si am framantat pana aluatul a devenit omogen. Am condimentat cu oregano, salvie si chimen si am adaugat ardei iuti murati, taiati in bucati potrivit de mari. Am pus aluatul intr-un vas de sticla, rezistent la caldura, pe care l-am uns in prealabil cu ulei si l-am introdus la cuptorul incalzit la 200⁰C pentru aproximativ jumatate de ora, pana cand painea a devenit rumena si a trecut testul cu scobitoarea. Am scos painea din vas si am lasat-o sa se raceasca.
Am pregatit un dressing de maioneza, smantana, pesmet, praf de usturoi, patrunjel si marar uscat si piper negru.
Am asamblat salata in felul urmator: am taiat painea de porumb in bucati potrivit de mari si am pus jumatate din ea la baza bolului de salata, am adaugat desupra fasole rosie, dressing, boabe de porumb, rosii, ardei gras verde, ceapa verde, bacon prajit si cas ras, dupa care am adaugat restul de paine de porumb si am repetat un al doilea strat de fasole, dressing, porumb, rosii, ardei, ceapa, bacon si cas, dupa care am introdus bolul de salata la frigider pentru cateva ore.







Pot sa spun ca este una dintre retetele mele favorite din Cartea regala de bucate. Nu este o varianta foarte “dietetica” de salata, insa este delicioasa!







Reteta detaliata se afla in “Cartea regala de bucate”, Ed. Curtea Veche, Bucuresti 2010, pag. 52-53.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu