14.2.12

Saptamana 57





Regina Elisabeta a II-a (2012)



Saptamana aceasta as vrea sa ma opresc putin asupra portretelor oficiale ale reginei Elisabeta a II-a, portrete care au fost lansate pentru a marca Jubileul de Diamant. Cu aceasta ocazie, Regina a fost fotografiata de catre John Swannell in Salonul Central din Palatul Buckingham, incapere celebra deoarece de aici Familia Regala paseste pe balconul Palatului pentru a saluta multimea la evenimente speciale.
Nimic din compozitia portretelor nu a fost ales la intamplare: de la incaperea care simbolizeaza figura Suveranei ca motiv central al Natiunii si care este un mijloc de comunicare intre Natiune si Suverana, pana la bijuteriile si ordinele pe care Suverana a ales sa le poarte pentru a fi fotografiata, portretele sunt incarcate de simbolism.
Regina poarta pe cap diadema regelui George al IV-lea, care contine diamante si perle in forma de trandafiri si ciulini – emblemele Angliei si Scotiei. Regina a purtat aceeasi diadema in drum spre Westminster Abbey cu ocazia incoronarii sale din 1953 si apare pe timbre purtand aceeasi minunata bijuterie. De asemenea, ea poarta diadema in fiecare an la deschiderea oficiala a noilor sesiuni parlamentare.
La gat, Regina poarta colierul de diamante al stra-strabunicii sale. Regina Victoria a purtat acelasi colier si aceeasi cercei in anul 1897, in portretul oficial pentru Jubileul sau de Diamant. Legatura simbolica cu augusta suverana din trecut este facuta si prin prezenta in portretul de anul acesta a Memorialului Reginei Victoria, monument inaugurat in fata Palatului Buckingham in anul 1911, la 10 ani dupa moartea primei Imparatese a Indiei.





Regina Victoria (1897)




Pe langa Ordinul Jartierei, care este principalul ordin de cavalerie al Regatului Unit inca din sacolul al XIV-lea (despre care voi scrie mai multe intr-o postare viitoare), Regina mai poarta si ordinele de familie ale regilor George al V-lea (matase albastru-deschis) si George al VI-lea (matase roz) – bunicul si tatal sau, realizand in acest fel legatura cu celelalte generatii ale Casei de Windsor.





Salata de andive





Ca si in postarea trecuta, si saptamana aceasta scriu despre o salata – de aceasta data este vorba despre reteta principesei Sofia. O reteta simpla si gustoasa:
Am luat cateva andive proaspete de dimesiuni mici si le-am curatat, spalat si uscat (este bine sa taiati extremitatea cotorului deoarece este partea cea mai amaruie). Am curatat un mar mare, verde si l-am taiat cuburi (e preferabil de folosit varietatea Granny Smith sau orice alt soi de mar verde, dulce-acrisor), pe care le-am stropit cu zeama de la jumatate de lamaie galbena. Am taiat niste cascaval in cuburi si am rupt in bucati mari cativa samburi de nuca.
Pentru dressing am combinat o branza cremoasa de vaca cu ulei de masline, mustar frantuzesc si putina miere de albine. Am amestecat bine si am adaugat dressing-ul peste andive, mar, cascaval si nuca. Nimic mai simplu!










Reteta detaliata se afla in “Cartea regala de bucate”, Ed. Curtea Veche, Bucuresti 2010, pag. 58.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu