30.8.11

Saptamana 34




Imagini din vacanta...





























...Palatul regal din Amsterdam a fost construit in secolul al XVII-lea si a indeplinit initial functia de primarie a orasului. Cladirea a devenit resedinta regala abia la inceputul secolului al XIX-lea, cand Ludovic Napoleon (fratele imparatului Frantei) a devenit regele Olandei. In timpul domniei reginei Wilhelmina, palatul a intrat in proprietatea statului. Actuala regina a Olandei, Beatrix, isi are resedinta in palatul Huis ten Bosch din orasul Haga.

Palatul regal din capitala Belgiei a capatat forma actuala in timpul regelui Leopold II, la inceputul secolului al XX-lea. In timpul domniei sale cladirea a fost extinsa, iar fatada a fost modificata. Interioarele, chiar si din cele cateva poze din Saptamana 33, demonstreaza clar "diferenta de varsta" fata de palatul din Amsterdam. Regele Albert II si regina Paola ai belgienilor isi au resedinta in castelul Laeken de langa Bruxelles.




***


Glückwunsch!

ALR&I Principele & Principesa Prusiei






Saptamana trecuta Casa Regala a Romaniei a fost reprezentata la Potsdam, cu ocazia nuntii Sefului Casei Imperiale a Germaniei, de catre Altetele Lor Principesa Mostenitoare si principele Radu ai Romaniei. Chiar daca, oficial, nu mai au acelasi nume de familie - Hohenzollern - principesa Margareta si principele Georg Friedrich sunt inruditi, avand ca stramos comun pe regina Victoria a Marii Britanii. Tabelul genealogic de mai jos ilustreaza aceasta inrudire:  

















Jeleu de sampanie rosé





Am incalzit jumatate de cana de apa si jumatate de lingura de zahar la foc mediu, pana cand zaharul s-a topit, dupa care am luat cratita de pe foc.

Separat, am inmuiat in apa un plic de gelatina, conform instructiunilor de pe ambalaj, dupa care am adaugat-o peste siropul de zahar si am amestecat pana cand granulele de gelatina s-au dizolvat complet.






Am adaugat jumatate de sticla de sampanie rosé la compozitia de mai sus si am amestecat bine, dupa care am trecut totul printr-o sita.

Am impartit compozitia in boluri, in parti egale, pe care le-am introdus la frigider pana a doua zi si le-am decorat cu cate o picatura de sampanie.




Trebuie sa recunosc ca m-am bucurat nespus de retetele principesei Radziwill, care sunt, dupa cum ii declara Principesei Mostenitoare  a Romaniei, "pentru oameni ocupati sau lenesi"! Intr-adevar toate aceste retete pe care le-am incercat incepand cu Saptamana 30 au un aer mediteranean si mi-au facut mare placere in aceasta perioada de vara/vacanta prin simplitatea si prospetimea lor. Astept cu nerabdare sa incerc ultima din cele 6 retete ale principesei, saptamana viitoare, dupa care voi trece la un capitol nou.





Reteta detaliata se afla in “Cartea regala de bucate”, Ed. Curtea Veche, Bucuresti 2010, pag. 103.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu