13.9.11

Saptamana 36



  
Blazonul familiei Thurn & Taxis


Dupa cum aratam saptamana trecuta, dedic postarea de azi principelui Carlo Alessandro (Carol) della Torre e Tasso, al 3-lea duce de Castel Duino. Alteta Sa Serenisima este fratele vitreg al principesei Tatiana Radziwill, fiu al principesei Eugenia de Grecia & Danemarca si al lui Raimundo, duce de Castel Duino, cel de-al doilea sot al principesei elene (vezi tabelul genealogic din Saptamana 35).
Asa cum reiese din tabelul genealogic de spatamana trecuta, actualul duce de Castel Duino se inrudeste cu Principesa Margareta din partea mamei sale, principesa Eugenia. Intre cei doi mai exista insa o legatura de familie data de casatoria principelui Gaetano de Bourbon-Parma (fratele lui René de Bourbon-Parma si unchiul reginei Ana a Romaniei) cu principesa Margareta, sora lui Raimundo della Torre e Tasso, al doilea duce de Castel Duino si matusa lui Carlo Alessandro.

Castel Duino, langa Trieste, Italia


Casa della Torre e Tasso este ramura italiana a extrem de bogatei familii von Thurn und Taxis din Germania. Titlul de duce de Castel Duino a fost creat in anii ’20 de catre regele Italiei, Vittorio Emmanuele al III-lea, iar resedinta familei, asa cum indica si titlul, a fost stabilita la Castelul Duino, in provincia italiana Friuli Venezia Giulia.




In postarea de saptamana trecuta am atasat o poza care o infatiseaza pe mama principelui Carlo Alessandro, Eugenia, alaturi de parintii sai. In poza respectiva ea poarta un colier cu safire si diamante care a apartinut familiei de Torre e Tasso si a ramas mostenire actualului duce de Castel Duino. Colierul a fost vandut recent la licitatie de Sotheby’s pentru mai mult de trei sute de mii de Euro.




Risotto cu sparanghel & creveti


Am inceput prin a pregati un consommé de legume (vezi Saptamana 5 sau 14), la care am adaugat cozile de la creveti, pentru aroma. Dupa ce a fiert, l-am strecurat si l-am lasat la foc mic, ca sa ramana cald.
Am calit o ceapa alba, taiata marunt, in 2 linguri de ulei de masline pana cand a devenit translucenta, dupa care am adaugat o legatura de sparanghel verde, taiat in bucati mici si cam 2 ½ cani de orez pentru risotto. Am amestecat cateva minute, pana cand bobul de orez era patruns, dupa care am adaugat o cana de vin alb, sec. Am lasat sa se evapore alcoolul si am adaugat un polonic de consommé amestecand bine.
Treptat, pe masura ce orezul a absorbit consommé-ul, am tot adaugat cate un polonic de zeama. Inainte de a adauga ultimul polonic, dupa ce m-am asigurat ce orezul este bine fiert, am adaugat crevetii (aprox. 400g) si am dat focul incet. Am amestecat din nou, iar dupa ce ultima portie de consommé a fost absorbita, am luat de pe foc si am amestecat risotto-ul cu 2 linguri de ulei de masline si patrunjel verde, proaspat tocat. 





Reteta detaliata se afla in “Cartea regala de bucate”, Ed. Curtea Veche, Bucuresti 2010, pag. 107.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu