20.9.11

Saptamana 37



Majestatii Sale Regina Ana a Romaniei:

La Multi Ani !



ASR principesa Ana de Bourbon-Parma
s-a nascut la Paris, 18 septembrie 1923.




***



Blazonlul Casei de Hessa


Saptamana aceasta inaugurez retetele trimise Principesei Mostenitoare de catre Moritz de Hessa. Casa de Hessa, dupa cum arata si principesa Margareta in Cartea regala de bucate, este una dintre cele mai prestigioase case regale europene, cu o traditie deosebita si legaturi puternice in Almanahul Gotha.
Principesa Margareta a Romaniei si Moritz de Hessa au ca stramos comun pe principele Wilhelm de Hessa-Kassel, care in prima decada a secolului al XIX-lea se casatorea cu principesa Charlotte, nepoata regelui Frederic al V-lea al Danemarcei, una dintre fiicele lor fiind Luiza, sotia regelui Christian al IX-lea al Danemarcei, supranumit “socrul Europei” (vezi Saptamana 8). Legatura dintre Moritz de Hessa si monarhia daneza este la fel de puternica si in ziua de azi: el este casatorit cu principesa Tatiana de Sayn-Wittgenstein-Berleburg a carui frate, principele Richard, este casatorit cu principesa Benedikte, sora reginei Margareta a II-a a Danemarcei.


Moritz von Hessen


Moritz, desi membru al ramurii de Hessa-Kassel, este in prezent seful intregii Case de Hessa intrucat ramura de Hessa-Darmstadt s-a stins in anul 1968. Voi scrie mai mult despre aceasta ramura, oarecum mai celebra, in postarea de saptamana viitoare, ilustrand, de asemenea, legaturile sale cu Casa Regala a Romaniei.
In aceasta a 39-a postare, ma voi rezuma la a prezenta legatura de familie dintre Moritz de Hessa, fiu al lui Filip de Hessa si al principesei Mafalda (fiica regelui Vittorio Emmanuelle al III-lea al Italiei) si Principesa Mostenitoare a Romaniei.






Penne rigate cu Roquefort



Am fiert jumatate de cutie de Penne rigate, conform instructiunilor de pe ambalaj, si le-am pus la scurs.
Am topit o lingura de unt, in care am calit o legatura de ceapa verde, taiata marunt. Am adaugat deasupra o cutie de smantana, am amestecat bine, dupa care am incorporat la sosul obtinut branza elvetiana, rasa marunt. Am amestecat totul la foc mic, pana cand branza s-a topit si am obtinut un sos de consistenta potrivita. Am condimentat cu sare si piper.
Am adaugat pastele peste sosul de branza si ceapa verde si le-am amestecat pana au fost acoperite bine, dupa care le-am pus la cuptor, intr-un vas de Jena, adaugand intai branza Roquefort sfaramata.
Intr-o tigaie, am topit inca o lingura de unt si am calit in el cateva rosii cherry, taiate in doua, alaturi de niste frunze de salvie. Am adaugat rosiile deasupra pastelor si am reintrodus vasul la cuptor pentru 10 minute.





Reteta detaliata se afla in “Cartea regala de bucate”, Ed. Curtea Veche, Bucuresti 2010, pag. 119.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu