4.10.11

Saptamana 39



Castelul Wolfsgarten



Marele Duce Moritz de Hessa isi are resedinta la Castelul Wolfsgarten, aflat in apropierea orasului german Frankfurt. Wolfsgarten a fost construit in secolul al XVIII-lea si a fost initial o simpla cabana de vanatoare.
In secolul trecut, domeniul, precum si cladirea au fost modernizate de catre Marele Duce Ernst Ludwig. Acesta a succedat la tronul Marelui Ducat in 1892, iar doi ani mai tarziu s-a casatorit cu principesa Victoria Melita de Edinburgh, sora mai mica a reginei Maria a Romaniei.


Portret de nunta: Victoria Melita de Edinburgh
& Ernst Ludwig de Hessa-Darmstadt



In acesta perioada de final de secol XIX si inceput de secol XX, Wolfsgarten a devenit un apreciat refugiu al tanarului cuplu mare ducal si al rudelor si prietenilor lor, care se bucurau de libertatea pe care acest loc special le-o oferea. Ernst Ludwig era o fire artistica, insa iubea si natura si vanatoarea, pe cand Victoria Melita, la fel ca sora sa mai mare, era o impatimita a calariei.
Petrecerile organizate de cei doi erau renumite – regina Maria scria in Memoriile sale ca Ernie (asa cum era cunoscut Ernst Ludwig in familie) era un adevarat “inventator de amuzamente” – insa se pare ca ele nu erau pe placul principesei Alix, sora Marelui Duce, care avea sa devina ultima Imparateasa a Rusiei.


Portret de familie:
randul din spate: Nicolae al II-lea si Alix (primii de la stanga la dreapta),
alaturi de Ernst Ludwig (al patrulea de la stanga la dreapta)
randul din fata: Victoria Melita (a treia de la stanga la dreapta)



Alix era o fire retrasa, melancolica si, inca din tinerete, se pare ca avea o inclinatie spre misticism. Ne putem imagina ca era o totala nepotrivire de caracter intre ea si noua sa cumnata. Un alt motiv de tensiune intre cele doua principese ar fi fost si faptul ca Alix nu putea sa accepte ca verisoara sa primara, mai tanara decat ea cu 4 ani, era acum prima femeie in stat, ceea ce insemna ca inclusiv finantele sale urmau a fi controlate de catre noua Mare Ducesa. Unii spun ca alegrea de sotie facuta de catre fratele sau a determinat-o pe Alix sa accepte cererea in casatorie formulata de Nicolae al II-lea.
Legatura tensionata dintre Alix si Victoria Melita, inrautatita cu mult dupa divortul si mai apoi al doilea mariaj al acesteia din urma, a avut un impact puternic si asupra relatiei dintre regina Maria a Romaniei si verisoara sa.


Principesa Mostenitoare a Romaniei
&
Marea Ducesa de Hessa-Darmstadt



In zilele noatre, Wolfsgarten nu mai este un centru al petrecerilor regale, ci doar un loc pitoresc, plin de istorie, a carui liniste este spulberata doar cateva zile pe an, cand publicului ii este permis sa viziteze gradinile.



Sufleu dublu cu crema elvetiana



Desi am lasat la urma aceasta a treia reteta a Marelui Duce Moritz de Hessa datorita nivelului mai ridicat de dificultate, pot sa spun ca ea mi-a placut cel mai mult din acest capitol. Sufleul dublu cu crema elvetiana este un vis!
Am inceput prin a fierbe o cana si jumatate de lapte impreuna cu aproximativ trei linguri de spanac maruntit. Separat, am topit doua linguri de unt, in care am prajit patru linguri de faina alba, avnd grija sa nu se arda. Am adaugat laptele si spanacul desupra fainii prajite in unt si am amestecat bine pana cand compozitia a devenit omogena si s-a ingrosat.
Am indepartat vasul de pe foc, am adaugat la compozitia obtinuta 5 linguri mari de branza elvetiana rasa, sare, piper, nucsoara (dupa gust) si am amestecat bine, astfel incat branza si condimentele sa fie distribuite uniform. Am adaugat 3 galbenusuri, iar in final 3 albusuri batute spuma, pe care le-am incorporat cu grija, astfel inca produsul final sa fie cat mai aerat.
Am impartit compozitia in mod egal intre bolurile de sufleu, pe care le-am uns in prealabil cu unt. Am pus bolurile intr-o tava, umpluta pana la jumate cu apa si le-am introdus la cuptor (175⁰C) pentru jumatate de ora. Dupa ce s-au copt, am scos sufleurile din boluri si le-am rasturnat intr-o tava unsa cu unt si presarata cu parmesan ras.





Inainte de-a le servi, am pus desupra fiecarui sufleu smantana, parmesan ras si piper proaspat macinat si le-am introdus la cuptor (aceeasi temperatura ca si mai sus) pentru inca jumatate de ora.
Rezultatul a fost sensational: o combinatie pufoasa de branza si spanac, pe care o recomand cu drag!



 Reteta detaliata se afla in “Cartea regala de bucate”, Ed. Curtea Veche, Bucuresti 2010, pag. 121.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu