11.10.11

Saptamana 40

Stema Marelui Ducat de Baden



Baden a fost ridicat la rangul de Mare Ducat la inceputul secolului al XIX-lea si era una dintre numeroasele monarhii independente ce alcatuiau Confederatia Germanica. Capitala Marelui Ducat se afla la Karlsruhe, dupa ce initial fusese la Baden-Baden, transformat in secolul al XIX-lea intr-unul din principalele refugii de vancanta ale monarhilor europeni datorita izvoarelor cu apa minerala. In ziua de azi, teritoriul sau este inclus in land-ul Baden-Württemberg din Republica Federala Germania.
Casa domnitoare de Baden (dinastia Zähringen) este una cel putin la fel de prestigioasa ca si cea de Hessa-Darmstadt. Inca de la inceputul secolul al XIX-lea au existat stranse legaturi dinastice intre familia domnitoare din Marele Ducat si restul caselor regale europene.
De-a lungul generatiilor, una dintre monarhiile cu care familia de Zähringen s-a aliat matrimonial mai des a fost Suedia. Ultima dintre aceste aliante a fost aceea dintre principesa Victoria de Baden si regele Gustav al V-lea al Suediei, stra-bunicii actualului suveran Carl al XVI-lea Gustav.
Marele Ducat de Baden a dat o Imparateasa a Rusiei inca inaintea familiei de Hessa-Darmstadt: Elisabeta Alexeievna (nascuta principesa Luiza de Baden), care a fost sotia tarului Alexandru I.


Principesa Josephine de Baden, mama regelui Carol I
& bunica paterna a regelui Ferdinand I
ai Romaniei


Doresc insa sa starui putin asupra legaturilor dinastice care exista intre Familia Regala a Romaniei si actualul Mare Duce de Baden. Stramosul comun al Principesei Mostenitoare a Romaniei si a Marelui Duce Maximilian este Carol Frederic, primul Mare Duce de Baden care si-a incheiat domnia la inceputul secolului XVIII-lea.


Valerie & Maximilian (II) de Baden,
Potsdam, 2011



Din partea MS Regele, principesa Margareta o are ca stramoasa pe principesa Josephine de Baden, fiica Marelui Duce Carol de Baden si a principesei Stephanie de Beauharnais (fiica adoptiva a imparatului Napoleon I al Frantei), care s-a casatorit in 1834 cu principele Carol-Anton de Hohenzollern-Sigmaringen, devenind parintii primului rege al Romaniei – Carol I – si bunicii celui de-al doilea monarh roman, Ferdinand I.
Tabelul genealogic de mai jos infatiseaza descendenta Principesei Mostenitoare din Casa Mare Ducala de Baden:






Kedgeree
(pilaf englezesc cu peste afumat)


Saptamana aceasta prezint unica reteta trimisa Principesei Mostenitoare de catre Marele Duce Maximilian de Baden.
Desi poate parea destul de interesant, Kedgeree-ul este un fel de mancare ce se servea, in mod traditional, la micul dejun in perioada victoriana. Cel mai probabil aceasta reteta a fost popularizata de colonistii britanici intorsi din India.
Am curatat o ceapa alba si am calit-o intr-un sfert de pachet de unt. Am adaugat deasupra cepei o lingurita de curry si trei cani de orez Basmati. Am amestecat bine, dupa care am adaugat cam 6 cani de consommé de pui. Am lasat orezul sa fiarba la foc mic, cu capac, astfel incat sa absoarba tot lichidul.
Am fiert 4 oua tari, pe care le-am racit si am curatat 400g de peste afumat de piele si oase.
In momentul in care orezul s-a fiert, l-am amestecat cu ouale taiate in cuburi mari si cu unt (aceeasi cantitate folosita pentru a cali ceapa), iar la final am adaugat pestele afumat, rupt in fasii.
Am ornat cu patrunjel verde, proaspat.





Kedgerre-ul este un preparat foarte satios, iar combinatia de curry si peste afumat este una inedita, la care cu siguranta nu m-as fi gandit de unul singur. Personal, mi se pare o varianta destul de greoaie pentru micul dejun.


Reteta detaliata se afla in “Cartea regala de bucate”, Ed. Curtea Veche, Bucuresti 2010, pag. 89.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu