10.1.12

Saptamana 52





M-am bucurat nespus sa vad ca Dearest Missy a fost nominalizata drept cartea lunii ianuarie (2012) in revista Majesty. Este o mare onoare, pe care doamna Mandache a mai avut-o cel putin odata, din cate imi aduc aminte, atunci cand si-a lansat superbul album Marie of Romania ce reuneste o colectie excelenta de poze si descrie viata celebrei regine a Romaniei prin imagini si text.
Aceasta placere de a vedea extraordinara munca a doamnei Mandache rasplatita a fost completata de bucuria de a citi articolul lui Robert Golden de la finalul revistei (pag. 66), care descrie cu detalii nunta celor care aveau sa devina suveranii Roamniei Mari: Ferdinand & Maria. Dupa cum bine arata domnul Golden, multe dintre importantele evenimente de familie nu apar in corespondenta dintre Maria si mama sa, din simplul motiv ca ambele erau prezente.




Schloss Rosenau, Coburg




Continuand lectura volumului Dearest Missy am constatat ca unul dintre locurile care apar cel mai frecvent in corespondenta dintre mama si fiica este Castelul Rosenau din Coburg. Aceasta cladire, in stil gotic german, a fost un adevarat camin pentru Maria a Romaniei si din scrisorile publicate reiese atasamentul sau precum si cel al Ducesei de Edinburgh si Saxa-Coburg-Gotha fata de acest loc in care familia putea petrece clipe frumoase impreuna, bucurandu-se de gradini si de liniste.
Tanara Maria a primit, se pare, permisiunea de a decora interiorul turnului dupa bunul sau plac, putand astfel pune in evidenta talentul sau de design interior si tendinta spre ambiente romantice, pe care le va cultiva si mai tarziu la Cotroceni sau Sinaia.




Ducele & Ducesa de Saxa-Coburg-Gotha,
alaturi de fiicele lor si vaduva ducelui Ernest al II-lea, Coburg.
(Principesa Mostenitoare a Romaniei este prima din dreapta)




Ducele de Edinburgh a succedat la tronul Ducatului de Saxa-Coburg-Gotha in anul 1893, dupa moartea unchiului sau patern, ducele Ernest al II-lea. Ernest fusese fratele mai mare al printului Albert, consortul reginei Victoria, iar casatoria sa cu principesa Alexandrine de Baden nu a produs niciun mostenitor, cel mai probabil datorita caracterului promiscuu al Ducelui. Printul de Wales, viitorul Edward al VII-lea, a renuntat la dreptul sau de succesiune astfel ca, fratele sau, Alfred, ducele de Edinburgh a fost cel care a devenit noul Duce de Saxa-Coburg-Gotha.




ASR Principele Consort al Marii Britanii,
principe de Saxa-Coburg-Gotha




Rosenau a fost locul de nastere al bunicului patern al reginei Maria, Printul Consort Albert, fiind astfel un loc de mare insemnatate pentru regina Victoria, care a vizitat castelul de mai multe ori. In anul 1900, Ducele de Edinburgh si Saxa-Coburg-Gotha trecea in nefiinta la Rosenau, cu aproximativ jumatate de an inainte de augusta sa mama. Un eveniment mai fericit a avut loc la Rosenau in 1909, cand sora cea mai mica a Mariei, Beatrice, s-a casatorit cu Ducele de Galliera, Infante al Spaniei.




Principesa Beatrice de Edinburgh & Saxa-Coburg-Gotha
si
Alfonso, Infante al Spaniei, al V-lea Duce de Galliera




Lemon Drizzle Cake
(o delicioasa prajitura cu lamaie)




Eu, care sunt unul dintre cei mai mari amatori de deserturi cu lamai/citrice, am apreciat din plin aceasta reteta a principesei Elena.
Am inceput prin a pregati blatul: o tabla de unt la temperatura camerei, batuta cu zahar, la care am adaugat 4 oua, unul cate unul, si coaja rasa de la o lamaie. Am amestecat bine cu mixerul, pana cand am obtinut un amestec omogen. Separat, am amestecat faina cu un plic de praf de copt si semintele de mac, dupa care le-am adaugat deasupra amestecului de unt, zahar si coaja de lamaie, amestecand cu mixerul prevazut cu paletele speciale pentru aluat.






Am turnat aluatul intr-o tava de cozonac, potrivita cu hartie de copt si am bagat-o la cuptor, la 180⁰, pana cand a “trecut” testul cu scobitoarea, aproximativ o ora.
In timp ce prajitura era la cuptor, am pregatit siropul: putina apa, zahar si zeama de la 2 lamai, la foc potrivit, pana cand s-a ingrosat putin.
Cand blatul s-a copt, am scos prajitura din cuptor si am intepat-o peste tot, dupa care am turnat siropul din zahar si lamaie deasupra. Conform retetei, este important ca atat blatul, cat si siropul sa fie calde in acest moment.
Am lasat prajitura sa se raceasca, dupa care am taiat-o felii. In mod normal, Lemon Drizzle Cake este un desert ce traditional se serveste alaturi de ceai. Enjoy!









Reteta detaliata se afla in “Cartea regala de bucate”, Ed. Curtea Veche, Bucuresti 2010, pag. 44.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu