3.1.12

Saptamana 51


La multi ani 2012 !!!



Palatul San Antonio, Malta


Cariera Ducelui de Edinburgh, tatal reginei Maria a Romaniei, a fost strans legata de Marina Regala britanica, iar aceasta profesie a insemnat ca familia de Edinburgh a calatorit destul de mult, in special in zona Marii Mediteraneene. Unul dintre locurile in care ei au fost postati pentru mai multi ani a fost Malta.


Presa ilustreaza un bal dat la Malta
de catre Ducele & Ducesa de Edinburgh (1887)


Malta a reprezentat un important punct din care Marina Regala putea controla traficul din zona, iar prezenta pe insula a celui de-al doilea fiu al reginei Victoria sublinia importanta sa strategica.
Familia de Edinburgh s-a stabilit in Palatul San Antonio, iar ce-a de-a doua fiica a Ducelui si Ducesei de Edinburgh, Victoria Melita, s-a nascut in acest pitoresc loc. In prezent, edificiul serveste drept resedinta a Presedintelui.
Memoriile reginei Maria fac numeroase referiri la fericitele zile petrecute in Insula Malta. In acesta perioada s-a format un puternic atasament intre Missy si Georgie, al doilea fiu al Printului de Wales (Edward al VII-lea), care a succedat la tronul britanic  in 1910, sub numele de George al V-lea.


Ducesa de Edinburgh alturi de fiicele sale, Malta




Rubarba cu jeleu de sampanie



Am curatat tijele de rubarba si am indepartat atele. Am pus la fiert 3 cani de apa si o cana de zahar, iar cand a inceput sa fiarba am adaugat rubarba, precum si coaja de la o lamaie galbena, lasand pe foc cateva minute. Am strecurat rubarba si am pus-o deoparte.
Am dizolvat un pachet de gelatina alba in apa rece, conform instructiunilor de pe ambalaj. Am pus la foc o parte din sampanie, impreuna cu cateva linguri de zahar, pana cand s-a incalzit bine, dupa care am adaugat gelatina si am amestecat pana cand s-a dizolvat in totalitate. Am indepartat vasul de pe foc si am adaugat si restul de sampanie, lasand sa se raceasca, fara a se intari de tot.
Am asezat jumatate din rubarba in vasele de desert si am acoperit cu jumatate din gelatina, dupa care am introdus la rece. In momentul in care gelatina s-a intarit, am mai adaugat un strat de rubarba si unul de gelatina, precum si fasii de coaja de lamaie. Am reintrodus vasele la frigider si le-am lasat pana a doua zi, astfel incat gelatina sa fie bine intarita.
Principesa Elena sugereaza ca acest desert sa fie servit alaturi de frisca proaspata si buscuiti shortbread.








Reteta detaliata se afla in “Cartea regala de bucate”, Ed. Curtea Veche, Bucuresti 2010, pag. 47.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu