14.5.12

A Taste of Mey







Castelul Mey, Scotia



Incep azi un nou “proiect”, unul oarecum diferit de ceea ce am facut mai inainte in conexiune cu Cartea regala de bucate a Principesei Mostenitoare a Romaniei. Am vrut sa raman in aceeasi sfera a bucatelor regale pentru ca ma bucura orice oportunitate de a scrie despre aceste doua captivante subiecte: principiul monarchic ramane ceva in care cred cu tarie, iar incercarea retetelor este poate ceva mai putin decat o pasiune, insa ma relaxeaza si in acelasi timp imi aduce satisfactii. O sa am o abordare mult mai flexibila fata de acest proiect, ceea ce imi va permite o mai mare libertate si va pune mai putina presiune pe timpul meu liber care oricum pare sa se ingusteze treptat.

In timp ce eram inca la lucru cu retetele publicate de ASR Principesa Margareta, am avut sansa sa descopar o noua lucrare, publicata anul trecut in Regatul Unit. Cartea se numeste A Taste of Mey si a fost editata de Christina Murray, in favoarea The Queen Elizabeth Castle of Mey Trust. Aceasta fundatie se ocupa intretinerea si conservarea Castelului Mey, resedinta privata a Reginei Elisabeta, Regina-Mama, aflat in partea de nord a Scotiei. Este oarecum mai putin cunoscut faptul ca acest castel, dupa cum ne informeaza chiar Introducerea scrisa de Ducele de Rothesay (titlul scotian al Printului de Wales), a fost singura casa aflata vreodata in proprietatea personala a Reginei-Mama a Marii Britanii, in lunga sa viata de peste un secol.








Cartea este de o calitate deosebita, contine un numar impresionant de retete – unele favoritele reginei Elisabeta, altele asociate doar cu acest loc special. La fel ca si Cartea regala de bucate, A Taste of Mey is propune mult mai mult decat a insira niste simple (sau mai putin simple) retete. Lucrarea contureaza imaginea unui loc deosebit si re-creeaza o atmosfera. Fiecare reteta este ca o piesa dintr-un joc de puzzle, iar amintirile si anecdotele completeaza tabloul. Majoritatea retetelor au un specific britanic. Unele, cu siguranta, nu voi putea sa le prepar datorita imposibilitatii de a procura ingredientele necesare. Cu toate acestea, ma voi stradui sa fac cat mai multe dintre ele si sa ma bucur la maxim de aceasta noua “aventura”.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu