28.2.12

Saptamana 59




Stema orasului Sigmaringen



Missy a Romaniei a vizitat de multe ori si “casa” socrilor sai din sudul Germaniei – Schloß Sigmaringen. Acest impozant castel, realizat intr-un amalgam de stiluri, isi are originea in istoria medievala timpurie si domina micul oras Sigmaringen (situat in zilele noastre in land-ul Baden-Württemberg). Este, inca din secolul al XVI-lea, resedinta principala a familiei de Hohenzollern-Sigmaringen, ramura catolica a dinastiei imperiale germane.
Pentru Missy, aceasta cladire avea cel putin o dubla semnificatie – la Schloß Sigmaringen se nastea, la 24 august 1865, principele Ferdinand Victor Albert Meinrad, viitorul rege Feridinand I al Romaniei, cel care, tot la Schloß Sigmaringen, ii devenea sot la 10 ianuarie 1893.



Schloß Sigmaringen


Ferdinand de Hohenzollern-Sigmaringen si Maria de Edinburgh au fost mai intai casatoriti civil in Salonul Rosu, dupa care a vaut loc cermonia in rit catholic, in Biserica Sf. Ioan din apropierea castelului.
Ducele de Edinburgh a fost cel care a condus-o pe Maria la altar. Mireasa a purtat o rochie alba, dupa moda vremii, impodobita cu flori de portocal, pe cand mirele era imbracat intr-o uniforma romaneasca si purta principalul ordin cavaleresc al Imperiului German – Ordinul Vulturului Negru care ii fusese conferit de varul primar al lui Missy, Kaiserul, si el prezent la ceremonii. Regina Victoria a cerut in mod expres o poza cu tanara mireasa, dar se pare ca lumina scazuta din castel a facut dificila fotografierea principesei.



Noua Principesa Mostenitoare a Romaniei
in rochia de mireasa,
fotografie publicata in The Illustrated London News,
ianuarie 1893.



Dupa ce in Camera Strabunilor au fost felicitati de membrii caselor regale prezenti, cuplul princiar a luat parte la casatoria in ritul anglican, Biserica de care apartinea principesa Maria. In conformitatea cu legile care au guvernat succesiunea la tronul britanic inca din anul 1701 (Act of Settlement), principesa Maria si-a pierdut dreptul la Coroana Marii Britanii datorita casatoriei cu un credincios catolic. Copiii lor aveau sa fie crescuti in Biserica Ortodoxa, conform cerintelor exprese ale Constitutiei romane, motiv pentru care Ferdinand a fost excomunicat de catre Papa.





Linguini cu ghimbir si scoici





Reteta originala publicata de catre Principesa Mostenitoare cere scoici de tip scallop sau Saint-Jacques, pe care, din pacate, eu nu le-am gasit de cumparat. Regretul meu este cu atat mai mare cu cat ele sunt tipul meu favorit de scoici, dar si tipul meu favorit de fructe de mare. Le prefer chiar si homarului. De aceasta data le-am inlocuit cu scoici de tip clam, si ele foarte gustoase, dar mult diferite de cele de mai sus.
Am fiert pastele linguini conform instructiunilor de pe pachet.
Intr-un wok, am pus niste apa si putin sos de soia pe care le-am lasat sa ajunga la temperatura de fierbere. Am adaugat scoicile fara cochilie si le-am lasat sa se patrunda putin la foc mic, dupa care am adaugat seminte de coriandru macinat si ghimbir macinat si am lasat totul sa dea un clocot la foc mic. Am luat wok-ul de pe foc si am adaugat deasupra pastele, amstecandu-le asa incat sa fie bine acoperite cu lichid.
Am ornat cu coriandru proaspat si usturoi prajit dupa metoda din Saptamana 53.









Reteta detaliata se afla in “Cartea regala de bucate”, Ed. Curtea Veche, Bucuresti 2010, pag. 61.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu